製作中のプロジェクト

学科

ゲーム総合学科

学年

1年

卒業年度

2026年3月卒業予定

作品

コンセプトデザイン(Concept design)

装甲虎の骨格をテーマにしたダークファンタジー風のデザインです。虎の解剖学を調べつつ、いくつかの描画スタディを経てキャラクターのデザインを始めましたが、キャラクターの背景や設定を深く考えておらず、全体のイメージがぼやけていることに気づきました。この虎はいつから、何のために戦っているのか?友人と話している中で、いくつかの案を考えました。

The concept was an armored skeleton of a tiger befitting a dark fantasy genre. After doing a couple of drawing studies I started designing the character. However I faced the problem of not having a character backstory or setting other than a general idea for the vibe.

鎧のフィット感や動き方に関して、以下の二つの選択肢を思いつきました:

After some discussion with friends I concluded with 2 options.

1)虎が生きていた時代に戦士だった場合:鎧が生きている虎の体(毛皮や筋肉)に合わせたデザインになる。
1)That the tiger was a warrior since before death, meaning that its armor design wound be fitting the use of a living tiger, accommodating  its fur and muscles.
2)虎の骨格が、死後に戦闘のために使われている場合:デスマスク(埋葬時に使われる、死者の顔を型取ったもの)をモチーフにし、虎のシルエットを生かしながら鎧の配置やデザインに自由度を持たせる。
2)The tigers skeleton was used for battle; giving more leeway towards the armors fit and allowing to go for a *death mask*(the cat of the deceased face ) look that also preserves the s\more recognizable silhouette of a tiger.
二番目の選択肢を選びました。神やウィザード、あるいはネクロマンサーが虎の骨格に人間の魂を込めて戦わせている、という設定が面白いと感じました。
I selected the second option; I thought that the idea of a god/wizard/necromancer reanimating a skeleton with something like attaching a human soul to the carcass could be an interesting story.

ヮークフロー(Workflow)

Mayaで骨格のベースモデルを作り、Nomad Sculptで鎧のモックアップを作成しました。
I started by making the base on the skeleton on Maya and proceeded to sculpt the general outline of the armor in Nomad Sculpt

その後、再びMayaに戻り、リトポロジーを行い、ZBrushで骨格を一つ一つ細かく作り込んでいます。
After retopologizing and fixing the armor base in Maya, I started refining the skeleton in Zbrush one bone at a time.

今のプログレス(Current progress)

今、骨格のスカルプトがほぼ完成し、次は鎧の作成に取り掛かる予定です。
I am don finishing with sculpting the skeleton and plan to move on to the armor.

今後の課題(Leftover Work)

ZBrushでスカルプトを終えた後、MayaでリトポロジーとUV展開を行い、Substance Painterでテクスチャを作成・ベイクする予定です。その後、リグを組み、ポーズをつけたいと考えています。
After finishing sculpting everything in Zbrush I need to Retopologize, fix the UVs, and texture everything in Substance Painter to prepare for baking. Afterwards I intend to Rig and Pose the character.

使用可能ツール(Tools used)

  • MAYA
  • ZBRUSH
  • Nomad Sculpt

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