学科・専攻・コース
映像デザイン学科、3DCG専攻専門学校で学んでいる内容
1. Autodesk Maya (3Dモデリング、リギング、基本アニメーション)2. Unreal Engine (ライティング、環境構築)
3. Adobe After Effects (動画編集、簡易アニメーション)
4. Adobe Photoshop (AIデザイン)
5. Adobe Illustrator
得意科目
1. Autodesk Maya2. Unreal Engine
資格・検定・使用可能ツール・スキルなど
リギング学んだスキル
- SDKs (Set-Driven Keys)
- Twist Roll Forearm
- Spine FK/IK system
- IK/FK switching (IK/FK切り替え)
- Space switching (スペース切り替え)
- BlendShapes (ブレンドシェイプ)
- Stretchy Limbs (ストレッチィリムブス)
- Facial rigging (顔面リギング)
- Parent and Point constraints (親とポイント制約)
- Skinning, Weight Painting (スキニング, ウェイトペインティング)
- Squash and Stretch (スクワッシュ&ストレッチ)
- Pivot Controls (ピボットコントロール)
- Controllers and Custom Attributes for Automated Easier Animation (自動化されたアニメーション用コントローラーとカスタム属性)
- Auto-Clavicle and Shoulder Setup for realistic arm animations (リアルな腕のアニメーション用のオートクラビクル・ショルダーセットアップ)
- Ribbon Spine and Limbs (リボンスパインとリムブス)
- Scripting and Expressions: Python and C++ (PythonとC++によるスクリプティング)
2. Unreal Engine
学んだスキル
- Basic environment building (基本的な環境構築)
- Basic lighting adjustments (基本的なライティング調整)
- Advanced lighting techniques: HDRI, Volumetric lighting, Dynamic shadows, Colour Temperature control (HDRI, ボリューメトリックライティング, ダイナミックシャドウ, カラーテンパーチャーコントロール)
- Post-processing: Colour grading, Bloom, Ambient occlusion (カラーグレーディング, ブルーム, 環境オクルージョン)
- Light baking and optimization: Lightmaps, Real-time vs Baked lighting (ライトマップ, リアルタイム vs ベイクドライティング)